Klantmanagers gemeente Almere op bezoek

Klantmanagers van Gemeente Almere waren erg benieuwd bij wat voor organisaties hun kandidaten terecht komen. Dat was dan ook de aanleiding om ze eens uit te nodigen voor een informatieve bijeenkomst en rondleiding bij het distributiecentrum van PostNL in Almere – een van onze leerwerkcentra. En ze met eigen ogen te laten zien waar hun kandidaten aan het werk zijn.

Guida van der Valk (teamleider) en Daniel Pohlman (trajectbegeleider), gaven een presentatie over de ontwikkelmogelijkheden bij Tomingroep. Zij bespraken hoe een productiegericht bedrijf als PostNL een mooi leerwerkcentrum werd. Door een goede samenwerking met PostNL en Gemeente Almere heeft Tomingroep kunnen voorzien in een plek waar mensen zich kunnen ontwikkelen. Met goede begeleiding, aangepast werk en aangepaste werktijden, kunnen we iedere kandidaat maatwerk leveren.

Na de inhoudelijke uitleg van Guida konden de klantmanagers een kijkje nemen op de werkvloer. Tussen de volgepakte karren met pakketten en de langsrazende lopende banden zagen zij hoe elke medewerker volgens een zorgvuldig uitgekiend systeem een bijdrage levert aan het proces. Ieder op zijn of haar eigen niveau. De klantmanagers spraken met hun kandidaten en hoorden van henzelf hoe het werk bevalt.

De rondleiding werd al snel overgenomen door een enthousiaste medewerker. Hij vertelde bevlogen over zijn werkzaamheden binnen het leerwerkcentrum en maakte zelfs van de gelegenheid gebruik om zijn vriendin, ook werkzaam bij PostNL, aan de klantmanagers voor te stellen. Zo werd het een dynamisch en verrassend bezoek!

De reacties waren zeer positief. Trajectbegeleider Daniel: “Ik ben heel blij en trots dat de klantmanagers van de gemeente zo betrokken zijn bij hun kandidaten. Het is belangrijk dat de gemeenten zien en begrijpen hoeveel mensen er op deze wijze aan de slag kunnen bij uiteenlopende bedrijven én dat hun rol hierin een belangrijke en verbindende is.”

Vergelijkbare berichten